LA, stad van uitersten - Reisverslag uit Pacific Beach, Verenigde Staten van Anne - WaarBenJij.nu LA, stad van uitersten - Reisverslag uit Pacific Beach, Verenigde Staten van Anne - WaarBenJij.nu

LA, stad van uitersten

Blijf op de hoogte en volg Anne

23 Maart 2014 | Verenigde Staten, Pacific Beach

Lieve allemaal,

Ik heb al een tijdje geen blog geplaatst, maar er is al heel veel gebeurd waar ik nog over moet vertellen. (Ik had toch beloofd dat ik elke blog zou beginnen met een cliché? Voilà!)

We zijn ruim een week in Los Angeles geweest en man o man, wat een bizarre én gave plek is dat. We begonnen de week rustig in Santa Monica, een soort strandstadje binnen LA. Hardlopen langs het strand, krachttraining doen op het beroemde Muscle Beach en verse smoothies halen bij de juice bar direct naast het hostel - het was echt flink afzien.

Maandagochtend werd ik wakker van een seksend stel in het bed onder mij. Althans, dat dacht ik. Het bleek een aardbeving te zijn (4.4 op de schaal van Richter). Ach ja, die dingen gebeuren. Het leverde weer een hoop gespreksstof op voor onze kroegentocht die avond. (Vraag: kroegentocht? Op maandag? Zijn jullie zo wild? Antwoord: roarrrrr. Nee, grapje, het was St Patrick's Day.)

De dag erna gingen we van die oase van rust (op die ene beving na dan...) naar de complete gekte: Hollywood! We hadden een goedkoop hostel geboekt aan Hollywood Boulevard, a.k.a. de Walk of Fame. Hoe leuk het ook is om in een omgeving te zitten waar veel te beleven is, het was soms wel jammer dat je nooit even je rust kon pakken, omdat er altijd mensen waren, en mensen maken (blijkbaar) altijd herrie. Oh well.

Gelukkig hebben we ontzettend gave dagen gehad. We zijn bijvoorbeeld naar het Getty Center geweest, een particulier museum dat bovenop een berg staat en zo verschrikkelijk groot, mooi en stijlvol is, dat het Louvre er nog een puntje aan kan zuigen. De dag erna zijn we naar een wedstrijd van de LA Lakers (basketball) geweest, waarbij we zelfs nog (dansend en zingend op de pauzemuziek) te zien waren op het grote scherm in het stadion! Worden we toch nog beroemd...

Onze laatste volle dag in LA, afgelopen zaterdag, stond er een heuse mud race op ons programma: een hardloopwedstrijd waarbij je over verschillende, veelal modderige obstakels moet. Het was een geweldige ervaring, waarbij we dikke lol hebben gehad met de andere deelneemsters en ook nog een goede hoeveelheid modder over ons heen hebben gekregen (door de organisatie gemaakte foto's volgen later deze week op Facebook).

Terugkijkend op LA was de stad totaal anders dan ik verwacht had: LA is, in tegenstelling tot San Francisco, echt een autostad en dat verandert het complete straatbeeld. Er zit zelfs een vierbaansweg tussen de boulevard van Santa Monica en het daadwerkelijke strand, waardoor je over een viaduct moet lopen om bij het strand te komen. Heel bizar!

Ook qua mensen was LA heel anders dan bijvoorbeeld San Francisco: iedereen was ofwel extreem fit ofwel obees (gulden middenweg? Wat is dat?) en er waren bijna geen hipsters te bekennen. Wel in overvloed aanwezig waren de aspirant-beroemdheden (acteurs, scenarioschrijvers, rappers, noem maar op) en een tikkeltje getikte zwervers, zoals 'Lady Gaga's Homeless Man' ("Just look me up on Youtube! I'm famous around here, I swear!").

De komende tijd zitten we in San Diego, onze laatste stop voor DINAH SHORE!! Aftellen geblazen! Maar San Diego is ook geen straf. Het is hier momenteel 's nachts warmer dan bij jullie overdag. Fijn, hè? Dat dacht ik.

Joe! Ajeto