Oh Oh San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Anne - WaarBenJij.nu Oh Oh San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Anne - WaarBenJij.nu

Oh Oh San Diego

Blijf op de hoogte en volg Anne

02 April 2014 | Verenigde Staten, San Diego

Na onze laatste dagen in Hollywood namen we de trein naar San Diego, om een weekje rustig aan te doen als 'voorbereiding' op Dinah Shore. We hadden voor de eerste paar dagen een chill hostel geboekt aan het strand. Althans, dat dachten we. Het hostel was inderdaad aan het strand, maar verre van chill. Of eigenlijk, iets te chill... Het zat namelijk vol met surfdudes die blijkbaar vonden dat afwassen, douchen en andere hygiënische zaken overrated waren. Wij voelden ons hier totaal niet thuis, maar aangezien we al voor drie nachten betaald hadden, hebben we onszelf bij elkaar geraapt en er het beste van geprobeerd te maken!

We hebben het hostel zoveel mogelijk vermeden, door bijvoorbeeld een dagje naar het nabijgelegen La Jolla te gaan, een prachtig strandstadje met een schitterende vestiging van het San Diego Museum of Contemporary Art. Ook lagen er daar in de baai heel veel zeehonden te chillen - het leek wel San Francisco! Ook qua weer trouwens, want uitgerekend de dagen dat we daar zaten, was het overwegend bewolkt, terwijl San Diego juist bekend staat om haar zonnige klimaat. Oh well.

Na die drie nachten verruilden we ons hostel voor een nieuw hostel downtown, wat een verademing was dat! Een schone, grote keuken, een kamer met maar vier bedden, geen stinkende roommates... Genieten dus!

Om dat te vieren besloten we woensdagavond een drankje te gaan doen in een bar in de plaatselijke 'gayborhood', Hillcrest. En zoals wel vaker wanneer wij denken één drankje te gaan doen, liep dat iets anders dan gepland en gingen we de kroeg pas uit toen het licht aan ging. Er ging uiteraard geen enkele bus meer naar ons hostel, maar gelukkig hadden we toen al genoeg vrienden gemaakt om eerst meegenomen te worden naar een lekkere eettent en daarna naar huis gebracht te worden.

Sterker nog, we hadden genoeg vrienden gemaakt om de avond erna opgehaald te worden bij ons hostel (compleet in megagrote Amerikaanse auto met keiharde muziek) om naar een andere bar in Hillcrest te gaan! Die avond eindigde overigens in een prachtig uitzicht op de stad vanaf het strand van Coronado, een eiland in de baai van San Diego.

Die avonden uit eisten helaas wel hun tol want prompt werden Niki en ik beiden ziek erna (vooral last van keel en longen) en zelfs nu (een kleine week later) zijn we beiden nog niet helemaal hersteld. We hebben in deze laatste week dus vooral bijgeslapenen vitamine D getankt (heel belangrijk voor ons herstel!!) op Coronado en Mission Beach.

Gisteren zijn we naar de baseballwedstrijd tussen de San Diego Padres en LA Dodgers geweest. Dat was heel leuk om meegemaakt te hebben, al duurde het wel een beetje lang (meer dan drie uur...).

Iedereen die de kalender goed in de gaten heeft gehouden, weet dat er nu een belangrijk moment is aangebroken: we gaan naar DINAH SHORE!! We hebben, om goed te beginnen, vanochtend direct onze trein gemist, maar we zitten inmiddels in de volgende en we hebben er vertrouwen in dat we er wel gaan komen voor het eerste feestje van vanavond.

Liefs,

Anne