Een goed begin... - Reisverslag uit Glenelg, Australië van Anne - WaarBenJij.nu Een goed begin... - Reisverslag uit Glenelg, Australië van Anne - WaarBenJij.nu

Een goed begin...

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

11 Februari 2013 | Australië, Glenelg

Dag lieve allemaal,

Ik heb afgelopen week bij mijn stagebegeleider Willem en zijn vrouw Jacqueline gelogeerd in een plaatsje genaamd Coromandel Valley. Het ligt vlakbij de universiteit en strand en centrum zijn goed bereikbaar. Dat wil zeggen: als je een auto hebt. Heb je dat niet, vervang dan de woorden "goed bereikbaar" door "volstrekt onbereikbaar tenzij bereid marathons te lopen en/of twee uur te wachten op een bus".

Hoe dan ook, het bleek - hoewel erg gezellig! - niet echt ideaal. Gelukkig vond ik al gauw een kamer in een groot huis vol met internationale studenten (6 anderen) in Glenelg, waar ik ook beachvolleybal. Mijn nieuwe adres hier is dus (hopelijk tot het einde van mijn verblijf hier):

52-6 Pier St
Glenelg, 5045 SA
Australia (voor het geval dat je het even kwijt was)

Hier in Glenelg beachvolleybal ik de komende tijd nog behoorlijk intensief, omdat er camps bezig zijn, waar veel internationale (eredivisie)spelers aan mee doen. Dat betekent één of twee keer per dag baltraining, drie keer per week gym en nog één of twee keer per week een soort terrorbeachfitness, dat ze gladiator noemen. Jullie begrijpen, het gaat erg goed met mijn masteronderzoek op dit moment.

Anyway, ik heb dankzij wat leuke tours en uitjes met Willem en Jacqueline al kennisgemaakt met een aantal bijzondere diersoorten (kangoeroes, wallaby's, kookaburra's, kaketoes en hoogleraren). Die laatste heb ik ontmoet bij een prestigieus etentje slechts enkele dagen nadat ik aangekomen was. Laten we zeggen dat het een fascinerende avond was.

Well, anyway, er gebeurt hier dus genoeg. Oh en ik heb gisteren kangoeroe gegeten, echt heel lekker! Lijkt een beetje op biefstuk. Nou ja. Hiermee moeten jullie het voorlopig doen! Er volgen deze week nog foto's van de trips in de omgeving etc.

Hierbij nog de cliché's van de week:
- Australiërs zijn heel vriendelijk.
- Ik ben hier nu een kleine week, maar het voelt al veel langer.
- Willem en Jacqueline hebben een koala in de achtertuin.
- Hi, how are ya
- Ik heb een Italiaanse huisgenoot die Francesco heet.
- Alles is hier achterlijk duur. Mijn eerste boodschappen hier waren ongeveer 70 AUD (55 euro). En denk maar niet dat ik dan morgen geen boodschappen hoef te doen.

Liefs,
Anne

  • 12 Februari 2013 - 14:25

    Niki:

    Anne!! Wat leuk om te lezen dat je al zoveel dingen hebt gedaan en gezien in je eerste week. Zelf lijkt me dat de beste manier om je snel thuis te gaan voelen in zo'n nieuwe omgeving :) Ik ben na je verhaal wel erg benieuwd naar foto's, dus ik houd je blog in de gaten ;)
    Succes met de Gladiator-beachvolley-bootcamps.. moet heerlijk zijn zo op je vakantie! Spreek je snel, xxxxxx

  • 21 Februari 2013 - 15:01

    Raymond:

    Moi! Vanuit DE stad en ZZ een groet. Wat leuk Koala in je tuin, dat heb je hier niet ;). Zondag nog wel ff poging tot duiken gedaan en schrok wel ff aan de waterkant; een ijsplaat van 2cm aanwezig. Dat was niet de afspraak! Erg fris en na 3min (jaja, bikkel) de duik afgebroken. Nog wel ff de ijsplaat van dichtbij bekeken, leuk hoor met de eendjes erop. Geen Koala gezien :)
    Het is bij ZZ rustig en dacht ff kijken wat Anne zoal doet. Jij vermaakt je prima! Ga zo door, enjoy
    Groeten, Raymond

  • 22 Februari 2013 - 10:12

    Lotte:

    YESSSS ADRESSSS

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 06 Jan. 2013
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 14184

Voorgaande reizen:

04 Maart 2014 - 23 April 2014

Buurman & Buurman in de States!

04 Februari 2013 - 01 Juli 2013

Stage aan Flinders University (Adelaide)

Landen bezocht: